Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Kliknij tutaj, aby pobrać wniosek do wypełniania [ODT]
- Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków.
- Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej (oryginał do wglądu).
- Kopia zgłoszenia z Wydziału Urbanistyki i Architektury Starostwa Powiatowego w Żninie na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków z adnotacją Starostwa o nie wniesieniu sprzeciwu (oryginał do wglądu).
- Kopia certyfikatu, aprobaty technicznej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu).
- Opinia geologiczna potwierdzająca przepuszczalność gruntu i najwyższy poziom zalegania wód gruntowych w miejscu eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków.
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Żninie, pok. 26
ul. 700-lecia 39
88-400 Żnin
Termin i sposób realizacji
Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji
Podstawa prawna
Art. 152 ust. 1 i art. 378 ust. 3 pkt 3 Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 799)
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r. Nr 130, poz. 880)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu wydającego decyzję.
Dodatkowe informacje, uwagi
Urząd Miejski w Żninie, pok. 41 lub
Tel. 516 994 567